Een afwezigheidsmelding informeert de zender van een e-mailbericht dat u geen e-mail zal ophalen voor een bepaalde tijd. U kan het volgende instellen:
het onderwerp en tekst van de afwezigheidsmelding
de periode waarvoor een afwezigheidsmelding actief is
het e-mailadres waarvoor de afwezigheidsmelding actief is
U maakt en activeert een afwezigheidsmelding als volgt:
Klik op
in de werkbalk. Klik onderaan op .U kan ook gebruik maken van de
knop in de e-mailinstellingen.Het Afwezigheidsmelding scherm opent.
Schakel de
knop in .Om een periode op te geven voor het versturen van de afwezigheidsmelding, schakelt u
in. Geef een begin en einddatum op.Opmerking: Afhankelijk van de instellingen zijn misschien niet alle instellingen beschikbaar.
Geef een onderwerp en de tekst van de afwezigheidsmelding.
Om alle opties te tonen, klikt u op
.U kan een periode voor het verzenden van een vakantiemelding als er meerdere e-mailberichten van de zelfde afzender worden ontvangen.
U kan het adres van de verzender van de afwezigheidsmelding opgeven.
De afwezigheidsmelding wordt verstuurd als berichten binnenkomen op uw primaire e-mailadres. U kan ook afwezigheidsmeldingen sturen als berichten binnenkomen op andere e-mailadressen.
Als uw afwezigheidsmelding actief is, wordt het volgende getoond:
Op het e-mailinstellingen scherm is de
knop gemarkeerd met een extra pictogram.In de E-mail app wordt een melding boven de e-maillijst getoond. Als u op deze melding klikt wordt het Afwezigheidsmelding venster geopend.
Tip: De afwezigheidsmelding is opgegeven als E-mailfilter. U kan de afwezigheidsmelding aanpassen in de e-mailfilter instellingen.
Zie ook:
Zie ook: E-mailberichten versturen