E-mail

E-mailberichten versturen

5.4.10. Verstuur een automatische afwezigheidsmelding

Een afwezigheidsmelding informeert de zender van een e-mailbericht dat u geen e-mail zal ophalen voor een bepaalde tijd. U kan het volgende instellen:

U maakt en activeert een afwezigheidsmelding als volgt:

  1. Klik op Weergave in de werkbalk. Klik onderaan op Afwezigheidsmelding.

    U kan ook gebruik maken van de Afwezigheidsmelding knop in de e-mailinstellingen.

    Het Afwezigheidsmelding scherm opent.

  2. Schakel de Afwezigheidsmelding knop in .

  3. Om een periode op te geven voor het versturen van de afwezigheidsmelding, schakelt u Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze periode in. Geef een begin en einddatum op.

    Opmerking: Afhankelijk van de instellingen zijn misschien niet alle instellingen beschikbaar.

  4. Geef een onderwerp en de tekst van de afwezigheidsmelding.

  5. Om alle opties te tonen, klikt u op Toon geavanceerde instellingen.

    • U kan een periode voor het verzenden van een vakantiemelding als er meerdere e-mailberichten van de zelfde afzender worden ontvangen.

    • U kan het adres van de verzender van de afwezigheidsmelding opgeven.

    • De afwezigheidsmelding wordt verstuurd als berichten binnenkomen op uw primaire e-mailadres. U kan ook afwezigheidsmeldingen sturen als berichten binnenkomen op andere e-mailadressen.

Als uw afwezigheidsmelding actief is, wordt het volgende getoond:

Tip: De afwezigheidsmelding is opgegeven als E-mailfilter. U kan de afwezigheidsmelding aanpassen in de e-mailfilter instellingen.

Zie ook:

Zie ook: E-mailberichten versturen