Eerste Stappen

2.1. Groupware Definitie

Leer welke applicaties deel uitmaken van de groupware. Krijg een eerste inzicht in de taken die u kan uitvoeren met deze applicaties.

Portaal

Uw centrale informatiepunt voor gemaakte afspraken, nieuwe e-mailberichten of berichten vanuit messaging omgevingen.

Leer meer: Portaal

E-mail

Verstuur, ontvang en beheer uw e-mailberichten

  • Naast uw interne e-mailaccount kan u externe e-mailaccounts gebruiken die u heeft bij andere dienstverleners.

  • Vind e-mailberichten met behulp van verschillende zoekcriteria. Volg e-mailconversaties.

  • Gebruik e-mailmappen om uw e-mailberichten te beheren. Werk samen met uw team door geselecteerd e-mailmappen te delen.

  • Gebruik de andere applicaties door een nieuw contact te maken van een e-mailadres of door een nieuwe afspraak te maken met behulp van een iCal bijlage.

Leer meer: E-mail

Adresboek

Organiseer en beheer uw privé en zakelijke contacten.

  • Gebruik het globale adresboek om te communiceren met interne deelnemers. Maak een persoonlijk adresboek om overzicht te houden over uw contacten.

  • Gebruik adresboeken om uw contacten te beheren. Werk samen met uw team door geselecteerde adresboeken te delen.

  • Gebruik de contacten uit uw sociale netwerken. Hiermee maakt u de groupware het centrale verzamelpunt voor uw contacten.

  • Werk met externe partners door contactgegevens te versturen in vCard formaat of het delen van adresboeken.

Leer meer: Adresboek

Agenda

Behoud overzicht over uw privé en zakelijke afspraken.

  • Gebruik individuele of terugkerende afspraken om afspraken en activiteiten te plannen.

  • Gebruik agenda's om afspraken te beheren. Geef op welke team-leden op ook toegang hebben tot geselecteerde agenda's.

  • Gebruik de functies van het team overzicht om een tijdsvak te vinden en om te kijken of er bronnen beschikbaar zijn zoals kamers en apparaten.

  • Als u afspraken aan het plannen bent met externe deelnemers zorgen de iCal functies voor het automatisch beheren van de afspraken.

Leer meer: Agenda

Taken

Plan en organiseren uw activiteiten.

  • Gebruik de vervaldatum om uw activiteiten te organiseren. Gebruik de herinneringsfunctie voor taakopvolging.

  • Manage uw team door geselecteerde taken te delegeren naar anderen

  • Gebruik de taakmappen om uw taken te organiseren. Geef aan welke teamleden toegang hebben tot de geselecteerde taken.

  • Gebruik functies voor terugkerende taken om terugkerende taken te volgen.

Leer meer: Taken

Bestanden

Gebruik de bestandenopslag voor het centraal bijhouden van informatie of het delen van informatie met anderen.

  • Elk bestand, notitie of Internet link opslaan. Geef uw team lees- of schrijfrechten op specifieke documentmappen.

  • Maak en bewerk eenvoudige tekstbestanden.

  • Stuur individuele bestanden als e-mailbijlagen of links.

  • Geef informatie aan externe partners door documentmappen met hun te delen.

Leer meer: Bestanden

Mappen en rechten

Mappen en hun rechten spelen een belangrijke rol in het uitwisselen van informatie met anderen. Elk groupware object is opgeslagen in een specifieke map. De mappenboom helpt bij het organiseren van mappen en rechten.

Leer meer: Gegevensorganisatie en Delen

Zie ook: Eerste Stappen